Jedną z najbardziej stresujących części tego wybuchu koronawirusa jest anulowanie / odwołanie naszych lotów, rezerwacji hoteli i wycieczek. Ale co jeśli kupisz coś, co nie podlega zwrotowi? Przy obecnej pandemii, wiele firm związanych z podróżami pozwala swoim klientom na uzyskanie pełnego zwrotu pieniędzy. Oto nasz przewodnik, jak anulować / odwołać bezzwrotne zorganizowane wycieczki grupowe i hotele.

Strony internetowe, takie jak Agoda, Booking.com, Airbnb, Traveloka, Trip.com, Klook i wiele innych, bardzo dobrze radzą sobie z anulowaniem rezerwacji. Zdarza się jednak, że nie możemy ich ręcznie anulować / odwołać na naszym koncie, ponieważ są one płatne. Nauczymy Cię, jak komunikować się przez telefon lub e-mail, by otrzymać zwrot pieniędzy, abyś mógł z niego skorzystać w przyszłych podróżach.

Przypomnienie o odwołaniu rezerwacji bezzwrotnych

Większość stron internetowych ma swoje procesy anulowania i formularze, ale jeśli uważasz, że jest to trudne, to możesz zadzwonić do nich lub skontaktować się z nimi przez e-mail.

Co należy zrobić podczas rozmowy telefonicznej w sprawie anulowania / odwołania rezerwacji bezzwrotnej?

  • KROK 1: Przygotuj swoje dane rezerwacji (najlepiej identyfikator lub numer referencyjny rezerwacji) oraz kartę kredytową/debetową, którą użyłeś do płatności. Przygotuj również powód anulowania rezerwacji, np. koronaawirus, numer ogłoszenia lub jakikolwiek numer referencyjny.
  • KROK 2: Wybierz numer i poczekaj na agenta. Prosimy o cierpliwość, ponieważ linie są zajęte, ponieważ wielu innych podróżnych też się odwołuje!
  • KROK 3: Podaj agentowi szczegóły rezerwacji i informacje, które mogą być mu potrzebne. Być może konieczne będzie podanie dodatkowych informacji.
  • KROK 4: Poczekaj, aż agent potwierdzi anulowanie / odwołanie rezerwacji i sposób zwrotu pieniędzy. Zostanią one zwrócone w wyciągu z karty kredytowej lub będą stanowić fundusz na przyszłe podróże.

Jeśli warunki nie są akceptowalne dla Ciebie (np. dostaniesz tylko 80%, lub jest opłata za anulowanie rezerwacji), spróbuj ponownie, inny agent może Ci pomóc!

Możesz sprawdzić na stronie internetowej, aby dowiedzieć się, pod jaki numer zadzwonić. Należy pamiętać, że mogą obowiązywać dodatkowe opłaty.

Adresy e-mail hotelu czy operatora lotu

Jak wysłać e-mail do hotelu czy operatora lotu, aby anulować rezerwację bezzwrotną?

Jakie dokumenty należy załączyć aby anulować rezerwację?

  • Rezerwacja lub przesłanie pocztą elektroniczną potwierdzenia planu podróży
  • Artykuł lub ogłoszenie o ograniczeniu podróży (zrzuty ekranu)

Oto format wiadomości o anulację wycieczki, który możesz do nich wysłać. Proszę pamiętać, by być grzecznym i miłym. Możecie też dodać dodatkowe szczegóły.

Odmowa / anulacja rezerwacji – wzór


Subject: Request for Refund due to Coronavirus Outbreak

Good day.

I am *twoje imie* with Booking Reference Number *numer rezerwacji*

I booked *nazwa hotelu lub wyecieczki* from *data wycieczki*, but because of *powód np. koronawirus* my/our travel plans would not push through for *powód np. nie ma więcej lotów*. I would like to cancel my booking and ask for a full refund. I have attached my/our booking confirmation, travel restrictions, and announcements for your reference.

Hopefully, if it’s all safe and there are no more travel restrictions, I/we could book again as I am/we were looking forward to going to *wpisz miejsce*

Hoping for your response and consideration. Thank you very much.

Best regards,

Your Name


Zachęcamy do skorzystania z powyższego szablonu e-maila w celu złożenia wniosku o anulowanie rezerwacji i zwrot pieniędzy. Miejmy nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze, a Ty będziesz mógł odzyskać swoje ciężko zarobione pieniądze w całości w oparciu o zasady i warunki firm turystycznych. Jest to dość trudne do przeforsowania w tej chwili, ponieważ rządy również mają swoje kwarantanny , więc podróżujmy, gdy koronaawirus zniknie. Miłego pobytu w domu!